torsdag den 19. februar 2015

Update på "love birds".

Så blev mine love birds færdige, og jeg er relativ godt tilfreds med resultatet.

Selvfølgelig er der skønhedsfejl, men jeg betrager stadig mig selv som værende ikke såååå pokkers go endnu. Måske let øvet i niveau tænker jeg :-)

Hjertet gav mig en del kvaler at lave. Dels fordi det er et langt tyndt rør, der hækles (9 fm i omkreds) og det skal fyldes ud efterhånden. Men der skal også noget i så det bliver gjort stift, men bøjeligt, og der troede jeg at jeg kunne bruge almindelig ståltråd. DET KAN MAN IKKE! Det opdagede jeg bare ikke før EFTER at jeg havde lukket, og syet sammen, formet og ville holde det op for at få et andet syn end når det lå der på sofaen. Klask, og det lignede et hjerte der blev kørt over af en damptromle. SHIT! Kunne dog afværge katastrofen ved at ta nyt ståltråd, folde fire gange, sno fint sammen og sætte forsigtigt ind hist og her. Absolut ikke det optimale, men det endte med en respektabelt løsning.

Nu er jeg ved at løse, hvordan jeg undgår at Hr. og Fru. Piphans undgår at vælte forover når de bliver hængt op. Jeg har fundet den perfekte plads på væggen i gangen, hvor man ser dem tit, men ikke hele tiden (og det er ikke fordi jeg ikke er stolt af mit værk, for det er jeg) Pladsen var bare perfekt. :-)

Det er godt fuglene har en bagside der kommer til at vende ind mod væggen, for så kan de få et par sting i måsen, med en tråd der forhåbentlig kan holde dem tilbage, i stedet for at vælte.. Ellers er jeg pt. tør for ideer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar