tirsdag den 17. februar 2015

"Love birds" på vej

Jeg er lige så utilregnelig med mine hækleprojekter, som vejret er... Jeg har omkring 3 stk UFO (Ufærdige opgaver) til at ligge, som jeg bare ikke kan tage mig sammen til, fordi jeg liiiige falder over noget, jeg hellere vil lave.

Nu er jeg gået i gang med et par såkaldte Love birds, som jeg faldt pladask for. De er simpelthen så søde. Opskriften er engelsk, og jeg kastede mig ud i projektet, blot for at opdage, at det slet ikke er svært, at følge den engelske opskrift. Man skal bare lige holder styr på de der termer og så lade være med at bytte rundt på "decrease" og "increase" :-)

Så langt så godt.. Piphans her mangler stadig, øjne, næb og fødder. Den har et kæmpe hoved i forhold til resten af kroppen, men det er bare en del af charmen..

Opskriften fandt jeg via ravelry.com. (linket fører direkte til opskriften)til knap 20 kr. Jeg synes på ingen måde at det er dyrt, så jeg købte den :-) Jeg vil gerne betale for at designeren får den credit for opskriften de fortjener, for de må virkelig have lagt et stort arbejde bag det at designe opskriften.

Der findes et utal af gratis opskrifter, og der findes et utal af opskrifter der koster penge, så der er noget for enhver. De som ikke vil betale, kan jo finde en anden opskrift, og så undvære den der koster penge :-) Jeg har ikke noget problem med at "bryde loven" og dele en købt opskrift, MEN til en meget, meget lille grænse. Jeg gider ikke betale for at forsyne andre. Min egen mor fx. Ja, jeg beklager. Hun så opskriften, og bad om den, oversat vel og mærke (det må man ikke uden designers tilladelse, skal det lige siges) Så. jeg sagde nej. Selv samme dag bad hun om den en gang til.. Jamen hvis du er så vild med den så køb den!!!! Så jeg sendte et link til hvor hun kan købe den, og så (indtil videre) hørte jeg ikke mere fra det...

SLEMME mig, jeg veeeed det godt ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar