søndag den 3. april 2016

Bark Cardigan

Det var meget på mode at hækle bark cardigan for kort tid siden. Og når alle andre skulle, jamen SÅ skulle jeg da også.
Jeg kunne nu rigtig godt lide den, og i laaaang tid havde jeg søgt efter en hæklet cardigan der faldt i min smag. Det var der bare ikke nogen der gjorde, og hvis der endelig var, så var det kun et billede og ingen opskrift. Måske et diagram, men de der diagrammer og jeg er ikke ligefrem de bedste venner.

Jeg har rigtig svært ved at hækle efter diagrammer, fordi jeg er venstrehåndet og mange er lavet af en designer der er højrehåndet. Så nogle gange bliver det noget værre juks jeg får fremstillet når jeg kigger efter diagram.

Jeg købte opskriften her (bemærk: åbner i et nyt vindue), men den kan også købes på Ravelry.

Tvivlen opstod: Hvad dælen skal jeg bruge for noget garn?
Jeg kan godt være rimelig nærig anlagt, så jeg ville simpelthen ikke købe noget relativt dyrt garn, for hvad nu hvis jeg ikke kunne finde ud af at lave den. Så ville garnet være rimelig spildt (ja man kan jo altid finde andre ting at bruge det til, men det tænkte jeg ikke lige over i min tænkning på det tidspunkt). Jeg endte så med at vælge at bruge Bumbo acryl. Dels kan jeg rent faktisk godt lide kvaliteten. JEG synes det er lækkert blødt - især efter vask, og så er det billigt.

Her er det færdige resultat før vask osv. Ærmerne ser ud til at være vind og skæve, men det er de altså ikke. Enten er det fordi den hænger lidt skævt på bøjlen, eller også er det fordi den ikke er vasket og tørret endnu, da billedet er taget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar