mandag den 16. februar 2015

Corner to corner dækkeservietter

Først og fremmest fandt jeg endelig ud af, hvad det var der mentes når mange i de hæklegrupper jeg er medlem i på Facebook, mente når de skrev corner to corner, eller C2C som mønsteret også kaldes.

Det er så simpelt som det lyder - Det er fordi der hækles fra hjørne til hjørne (DOH!!)
Forrige uge (uge 6 - 2015) var der så et hækletillæg med i hendes verden, hvori mønsteret blev beskrevet. Så kunne jeg da ikke andet end prøve. Mig, frem med garnrester, for dem havde jeg mange af, og så i gang med et tæppe til mellemste barnet... Det gik ikke helt som ventet, så youtube måtte til at hjælpe mig, men så knækkede jeg søreme koden!!! Og hold nu fast, en fest det gav. Mønsteret er super hurtigt og pære let at lave, så i løbet af ingen tid, blev tæppet færdigt..Bortset fra at det var alt for lille til knægten, så det fik kattene i stedet for.

Nu havde jeg fået teknikken indlært, så i stedet for at bande over et mislykkedes projekt, gik jeg i gemmerne og kiggede garn igennem. Jeg fandt 3 farver, som jeg synes matchede godt, og så gik jeg i gang med dækkeservietter. Dem havde jeg længe tænkt jeg ville lave, men havde ikke rigtig fundet mønstret der lissom appelerede til mig, i forhold til projektet. Det gjorde corner to corner.

Det tog 4 dage at hækle disse dækkeservietter, der hver måler 34X43 cm
Der er brugt knap 5 ngl. garn. 2 lime, 2 sort og 1 af den petroleumsfarvede. Mangler kun at hæfte enderne.

Jeg har lavet 2 stk, som udgør et sæt, min søster skal have i fødselsdagsgave. Der er kun hende og min svoger til daglig, så der er kun lige taget højde for at det er til, hverdagsbrug.

Overvejer at lave et sæt eller 2 mere i andre farver. Det er bare det bedste mønster at arbejde med. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar