tirsdag den 24. februar 2015

Grydelapper af (næsten) eget design.

Grydelapper kan man vel altid bruge. Tror jeg.
Er i gang med en masse småting som min søster og svoger skal have i bryllupsgave. Da jeg gerne vil gøre gaven "stor", men ikke har tid til et graphgan tæppe, eller andet, så bliver det en masse småting. Og så faldt valget også på grydelapper.

Jeg ville så gerne lave de dersens stjernegrydelapper, bare for at de var lidt mere smarte end en almindelig firkant, fandt opskrift, printede og gik i gang. Doh, den fattede jeg da ikke en meter af - og jeg mener ellers at jeg er ved at have nogenlunde styr på at læse og følge en opskrift, men den her!! Jeg opgav.

Jeg fandt så en opskrift på en rund doily (mellemlægsserviet), hvor jeg godt kunne lide mønstret, og straks tænkte jeg at den kunne da sagtens laves om til en grydelap.Jeg lavede så lidt om på opskriften, så den ikke blev helt så hullet og så den passede i maskeantal til det bagerste stykke.
Sådan blev resultatet:
Den er hæklet i bomuld fra søstrene grene. Til 2 stk, gik der 2 ngl - en i hver farve. Der var ikke meget tilbage af den mørkeblå, men der var nok :-)
Bagsiden er bare en rund cirkel uden mønster, for at man ikke brænder sig alt for meget. Opskriften er ikke ændret så meget, at jeg med rette kan kalde den 100% min, men det er altid spændende at finde en opskrift som man kan ændre en lille smule på, og så gøre det anderledes.

Den eneste ulempe ved disse grydelapper er, at min hæklefasthed, altså bare ikke blev helt ens, så den ene forekommer at være lidt større end den anden. Har talt, og talt om igen, men der er lige mange rækker, så det kan kun være den berømte hæklefasthed, der lige driller lidt. Heldigvis er det ikke noget der gør mig noget :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar