søndag den 11. januar 2015

Mine hæklede lysglas



BUND:
15 stm i mr.
1 rk: *2 stm i hver m, 2 stm i sm* gentag.
2rk: * 1 stm, 2 stm i sm* gentag
3 - ? rk: Gentag udtagning til bunden har ønsket str.
Når bunden har nået ønsket str hækles stm i bm hele vejen rundt x 2 rk.

SIDEN:
1 rk: * 1 stm i hver m* gentag
2 rk: 6 lm, spring over 3 m, 1 stm, *3 lm, spring over 3, 1 stm,* gentag
3 rk: 3 lm, 1 stm i 2 m fra forrige 3 lm kæde, * 3 lm, 1 stm i 2 m fra forrige 3 lm kæde* gentag.
4 rk: 6 lm (tæller for en dbstm), 5 dbstm i hullet, 1 stm i næste hul, *6 dbstm i næste hul, 1 stm i næste hul* gentag (jeg fik ikke rettet til så det går op, med at man skifter på den måde, så det ender med at man på den måde får 2 x 6 dbstm ved siden af hinanden. For mig gjorde det ikke noget, da det jo er på bagsiden)
5 rk: 6 lm (tæller for 1 stm), spring over 2 m, 1 stm, * 3 lm, spring over 2, 1 stm* gentag. Afslut med km i 3 lm
Gentag rk 4 og 5 til du når den ønskede højde på arbejdet.

Da jeg kom op på glasset måtte jeg så tage lidt ind, fordi det buer lidt. Det fiksede jeg ved at jeg kun lavede 2 lm i stedet for 3 og med  5 dbstm i stedet for 6. 

2 sidste rk er lavet med 1 dbstm der svarer til hver m, og allersidst er der afsluttet med en picot kant.

Jeg ved godt at opskriften nok er meget underlig, men jeg smider den nok mest ind fordi det er ment som inspiration.

Sådan blev det færdige resultat - Jeg ved godt det ser lidt sært ud, men det er altså bare vinklen billedet er taget i. Jeg synes nemlig selv den er rigtig sød, og når ungerne lige får tømt de næste syltetøjsglas, skal jeg have lavet 2 mere. Jeg fik lavet 2 af denne som min skønne søster fik i julegave - til STOR begejstring.
Bunden er lavet ekstra høj, fordi glasset buer lidt i bunden, så der er mulighed for at kunne lægge lidt dekorationsgrus i fx, og så kan det ikke ses. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar