søndag den 11. maj 2014

En lille mellemlægsserviet

Min allerførste mellemlægsserviet, eller dollies som de også kaldes er færdig. Ja, ja, opskriften var super nem, så jeg måtte kun trævle op en gang, og så kørte det bare. Voila.

Jeg er nem at gøre tilfreds i forhold til mine ting. Så længe noget lykkedes er jeg glad, men da jeg er et meget utålmodigt menneske sidder jeg og overvejer 700 gange inden jeg går i gang. Lykkedes det så ikke - ja så bliver jeg småfornærmet og opgiver :-)

Her kommer opskriften:
Jeg har brugt bomuldsgarn fra Søstrene Grene og en nål str. 3


DIAMETER : 25 cm
  1. 20 stgm i mr, afslut med km i første stgm
  2. 4 lm ( gælder for stgm + lm ) * stgm, lm * gentag hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  3. km i næste lm-mellemrum, 3 lm, stgm i samme lm-mellmrum, * 2 stgm i næste lm-mellemrum * gentag hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  4. * spring over en stgm-maske, 5 stgm i næste, spring over næste stgm-maske, km i næste * gentag hele vejen rundt ( i alt 10 stgm-klynger )
  5. km frem til tredje stgm i stgm-klyngen * 6 lm, km i tredje stgm-maske i stgm-klyngen * gentag hele vejen rundt ( i alt 10 lm-buer )
  6. km i lm-buen, 3 lm ( gælder for en stgm ), 7 stgm i samme lm-bue * 8 stgm i næste lm-bue * gentag hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  7. 5 lm, spring over næste stgm-maske, stgm i næste, 2 lm * spring over næste stgm-maske, stgm i næste, 2 lm * gentag hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  8. km i næste lm-mellemrum,3 lm, stgm i samme 2lm-mellemrummet * 2 stgm i næste 2lm-mellemrum * gentag hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  9. 3 lm, stgm i hver maske hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  10. * spring over en stgm-maske, 5 stgm i næste, spring over næste stgm-maske, km i næste * gentag hele vejen rundt ( i alt 20 stgm-klynger ).
  11. km frem til tredje stgm i stgm-klyngen * 6 lm, km i tredje stgm-maske i stgm-klyngen * gentag hele vejen rundt
  12. km i lm-buen, 3 lm, 7 stgm i samme lm-bue * 8 stgm i næste lm-bue * gentag hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  13. 5 lm, spring over næste stgm-maske, stgm i næste, 2 lm * spring over næste stgm-maske, stgm i næste, 2 lm * gentag hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  14. km i næste lm-mellemrum, 3 lm, stgm i samme 2lm-mellemrummet * 2 stgm i næste 2lm-mellemrum * gentag hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  15. 3 lm, stgm i hver maske hele vejen rundt, afslut med km i tredje lm fra omgangens start
  16. * spring over en stgm-maske, 5 stgm i næste, spring over næste stgm-maske, km i næste * gentag hele vejen rundt ( i alt 40 stgm-klynger ). Klip og hæft. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar